Vietnam 2011

The Beach

Jeg savner sommer, sol og blå himmel, ikke minst; Vietnam!

Er det noe du savner?

"Photoshoot": Stranden i Vietnam

Har ikke fått lagt ut så mange bilder fra Vietnam, selv om vi tok haugevis. Min lillesøster og jeg hadde en liten photoshoot da vi var på stranden i Vietnam. Kan ikke akkurat kalle det noen photoshoot, siden det ikke var noe proft og vi nærmest tok det på sparket.

Men neste sommer så skal jeg få til en ekte strand-photoshoot!

Hva synes du om bildene?

Vlog: Flyturen til Vietnam

Jeg filmet nesten hele flyturen min til Vietnam, mesteparten er da hva jeg spiste..

Lyden er litt dårlig, men er pga. flyet + at jeg har lav stemme ;)

Romeo & Juliet

Enda et matinnlegg, men fikk ikke tid å poste det i Vietnam, så poster det heller nå!

Det var en periode der vi kjøpte donuts hver dag i Vietnam, siden vi kjørte forbi det området hele tiden (kremt, kremt).. Kostet liksom bare 20.000 dong for en donut (ca. 1 dollar)

Juliet&Romeo

Bloggen skal ikke bli en matblogg, jeg lover, men jeg elsker å bake og å lage mat, så det vil sikkert bli noen flere matinnlegg/videoer fremover.. Noe jeg har lovet meg selv denne sommeren, er å lage donuts før året er over!

BildeDagbok: Trafikken i Vietnam

Trafikken i Vietnam kan beskrives som syk, men etter en måned der borte, så er jeg blitt proff på å krysse veien, blant de mange motorsykler, jeg kan vinke inn taxi'er (haha)
En av de mange taxi'er vi tok, bare at vi ikke tok denne taxien, siden vi spurte om veien til et sted. Neste gang skal jeg skrive ned taxinummer på hver eneste taxi vi tar.

mopeder/motorsykler - de fleste er honda'er

flere mopeder/motorsykler

Vietnamesere er proffe i å laste ting bakpå syklene sine

Vietnamesere krysser bilvei

Enda en proff vietnameser

og en lang rett vei

To klipp fra Vietnam - ganske kjedelig egentlig, men hvis du vil se på, så se på :)

Vietnam-innlegg

Lastet opp bildene under for over 2 timer siden, men så glemte jeg helt å skrive innlegget, siden jeg satt og så på "guruer" på youtube..

Nå som jeg er hjemme og har pc- og internettilgang, så kan jeg poste Vietnam-innlegg. Det vil komme videoer og bilder som jeg har filmet og tatt + tekst der det trengs. Og for dere som vil se hva jeg har kjøpt i Vietnam, så må jeg dessverre skuffe dere; Da vi skulle pakke, så hadde vi 20 kg hver i familien (120 kg tilsammen), men vi pakket koffertene til nærmere 30 kg og håpte at det ville gå bra på flyplassen, hvis ikke så skulle vi "bestikke" flyfolkene, hehe.. Uansett, ikke nok med det, vi måtte også sende over 60 kg bagasje med båt, så hvis dere vil se en innkjøpsvideo, da må dere vente 3-6 måneder. Ikke skyld på meg, men storesøsteren min.. Har selvfølgelig tatt med noe klær og slikt hjem, men mesteparten er på en båt nå.

Blusen og shortsen på bildene under, befinner seg også på en båt. Kan nok ikke bruke de klærne før neste sommer.

Vlog: Oppdatering, Outfit og Playsuit

Filmet en liten video, siden jeg sitter paa pc'en..

uredigert og klein

Saigon, Vietnam - Bilder

Bilder, endelig! Men ikke saa mange, siden det tar sykt lang tid aa laste de opp, yeye

Det regner hver dag i Saigon naa, siden vi er midt i regntiden, straalende sol om dagen, og poesregn om kvelden, og saa toerker regnet utrolig raskt!

Still alive

Jeg lever!! Har vaert opptatt de siste dagene med masse forskjellig.. Jeg har shoppet litt, drukket mye vann, minst 3 liter vann per dag, men igaar ble jeg dehydrert og besvimte nesten siden jeg drakk for lite, kunne nesten ikke se i et par minutter, og det samme skjedde i dag..

Jeg skriver paa en acer tab(?) naa, saa faar dessverre ikke lagt inn noen bilder.

The Lazy Song

Aa, minnekortet der jeg filmet flyturen + frokostlaging i dag, funker ikke ta inn paa pc'en, siden det er et xD minnekort, men da maa jeg begynne aa filme med speilrefleksen, siden det har et SD minnekort.. Da betyr det at dere ikke faar se de videoene  foer jeg kommer hjem igjen. Sorry for at jeg ikke har ae, oe, aa akkurat naa, men jeg gidder ikke aa copy-paste bokstavene, tar litt lang tid..

Det har vaert storm i Vietnam i dag, men det har ikke begynt aa regne foer naa, foeler Bergensvaeret foelger etter oss, siden det ogsaa regner i Bergen.

Antrekket jeg gaar med akkurat naa, er ganske saa kult, bruker det baade som pysj og som uteantrekk hvis jeg er for lat til aa kle paa meg ordentlig, kan filme en liten video i morgen eller ta et bilde hvis jeg ikke faar tid.

Dag 2 i Vietnam har bestaatt av altfor mye soving og sloeving! Har ogsaa spilt paa en svart Wii, utrolig stilig i forhold til den hvite Wii'en! Og har funnet ut at jeg ikke er flink paa aa fiske paa Wii..

ph_Anh - www.enmulighet.blogspot.com

Bamboo!

Er i Vietnam nå og kl. er 10 om kvelden. Har sittet på fly i over 15 timer, fra Bergen til Stockholm, videre til Bangkok og til slutt Ho Chi Minh City/Saigon. Har filmet mesteparten av reisen til Vietnam, så forhåpentligvis får jeg lastet de opp innen uken er over. Vi har fått låne pc'en til onkel 8, og så bor vi i et hus som onkel og tante har leid/kjøpt for oss i tiden vi skal være her..

Befinner meg akkurat nå i huset til onkel og tante 8, broren min ser på Harry Potter 4, mens søsteren min og jeg snakker med folk gjennom ebuddy/skype, siden Vietnam har sperret facebook..

Får ha et bildeløst innlegg nå, siden pappa har tatt kameraet med seg på sånn gåtur.